zon zee strand en dolfijnen - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marieke - WaarBenJij.nu zon zee strand en dolfijnen - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Marieke - WaarBenJij.nu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

22 November 2009 | Nieuw Zeeland, Paihia

nou hier ben ik weer hoor naar een heerlijk dag van me vierjaardag.

heb heerlijk rond gelopen in de zon was echt een heerlijk dag.

maar gaa veder vertellen waar ik ben gebleven met de dag boek.

als ik terug kom van vakantie zien jullie allemaal de foto's want hier allemaal weigeren ze martijns ze camera.

zondag 1 oktober. queenstown.

18/19 graden zon.

we hebben deze dag heel veel dingen geboekt zo als een cruise door de milford sound en een dag je in een ijs bar.
met cocktails he.
we hebben daar na heerlijk even genoten van de zon en hebben gewacht op ons reis genoot bas die zou komen.
nou die kwam ook.
we zijn daarna naar een burger huis gegaan waar ze de grootste burgers hebben.
en daarna mooi even in het casino gekeken.

maandag 2 november Queenstown.

21/22 graden en zonnig.

we zijn die dag heerlijk naar de skyline geweest om daar weer lekker lol op te maken en dat is ook weer zeker gebeurd.
daarna hebben ik heerlijk in de schommel stoel gelegen en martijn in het gras en heerlijk bruin bakken.
daarna zijn we naar de pier gelopen.
daar gingen we naar toe om vijf uur om naar de ijs bar te gaan.
daar krijgen we warm kleding en konden we cocktials krijgen in ijs glazen en we konden zit op ijs stoel we konden kijk naar ijs beelden en nog veel meer was echt heel erg leuk om mee te maken.
daarna hebben we heerlijk in onze kamer gezetten martijn was helemaal verbrand door de zon dus was wel even goed.

dinsdag 3 november. Queenstown.

18/19 graden zonnig.

we zijn naar de milford sound gegaan die dag dat was een dag met alleen maar natuur wat beschermd is.
er mag ook niks worden gebouwd.
het is allemaal het echt natuur van nieuw zeeland zonder gras alleen maar raar bomen.
grote vogels veel dier die je niet herkent.
en de cruise lieten ons weer heel veel water dieren zien en ander dingen water vallen.
daar in tegen hebben we ook weer een pinguin gespot.
echt koel.
die dag waar we om half 6 vertrokken en om half 8 pas weer terug.

woensdag 4 november Queenstown/ franz josef.

20/21 graden zonnig.

we gaan weer veder een trip naar de franzjosef galiers.
koud maar daar nu heel erg warm hahah.
die dag hebben we weer veel mensen ontmoet een stel op vakantie voor twee weken en die even vlug de zuider eiland rond gaat.
onze eerst chaffeur paul die heel veel wist over elke land leuk man om mee te praten als je martijn heet hij was helemaal gek op martijn die kon hem heel veel nieuw dingen leren over nederland.
daarna hadden we goerge iemand die wij nooit meer zullen vergeten.
hij heeft dingen gezegt die ons zo veel na blijven mooi verhalen maar ook erg verhalen.
maar dat zal je altijd houden.
maar was gewoon een leuk man.
we zijn aan gekomen in glowworm hostel en dat stikte en muf de bedden zijn echt slecht de verren steken je in je rug maar ja dat hoort denk ik zo.

donderdag 5 november. franz josef.

16/17 graden regenen.

die dag hebben we heel veel rust genomen want je moet heel erg fit zijn om de berg franz josef te beklimmen.

vrijdag 6 november franz josef glacier.

20/21 graden. zonnig.

de dag die ons veel gaat breng een berg beklimmen met ijs hahah.
we zijn om 7.00 uur opgestaan.
we hebben daar de kleden de schoenen en ander dingen gekregen.
en zijn met een bus vertrokken.
het leukste was in de bus ontmoeten we een zwitsers jongen die veel op me net vlies blijf gebrand hahaah.
hij heet patrick.
we gingen met de eerst groep naar boven de moelijkste en de zwartse groep want dan is het ijs vers en glad en moet er nog trapjes worden gemaakt dus zijn ze heel erg smal.
maar wel leuk.
maar ja zo als gewoonelijk zatten de man patrick en martijn weer te klieren en lekker fratsen uit te halen en voor elkaar te krijgen om mijn op de foto te krijgen.
het was gewoon een sport voor ze.
maar ja ik weet wel beter.
het was een trip met leuk dingen maar ook zwaar.
toen we naar benden liepen de laaste stukjes zakt ik door me voet en kon ik moeilijk lopen.
heb echt moet vragen of we zo vlug mogelijk naar het hostel mocht aan martijn nou dat deden we ook en we zoude patrick vlug spreken en dat doen we nu ook lekker msn en email.
maar het was een fantasties trip om te doen.

zaterdag 7 november. franz jozef/ nelson.

20/21 graden zonnig.

we hadden heel erg grappig weer in de bus we hadden het gevoel of dat we alex zaggen zitten.
maar het was glenn ons chaffeur maar hij leek er heel erg veel op.
het was wel weer een lang trip met pijn en moet want het was echt warm in de bus maar daar in tegen hadden we een heel erg mooi hostel.
we werden daar mooi met de bus voor af gezet dus we hoefde niet meer te lopen.

zondag 8 november. nelson/picton.

20/21 graden zonnig

we hebben die dag geslapen weer in het picton in het hostel villa.
waar we een tijd je terug ook hebben geslapen.
dat was even een tussen stop om weer veder te gaan naar wellington met de ferry.

nou gaa wat dingen doen met me dag spreek jullie allemaal vlug weer nog 18 dagen.
groetjes mar en mar.

• 22 November 2009 - 07:02

Opa En Oma:

Nog van harte met je verjaardag en geniet er maar van en tot schiphol.

• 22 November 2009 - 08:23

Mama :

ja, aftellen wordt het nu. Mooi nog even genieten van het New Zeelands zonnetje, want als jullie terug komen is het hier bijna winter.
    Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met je pootje is? Het zit er nog aan, maar is het nog erg dik en blauw. Toch wel een foto van gemaakt Martijn?
    Wij weer heelhuids thuis aangekomen vanuit Frankrijk. Vandaag 22 werken en morgen sollicitatie gesprek. Dus voor mijn geen zon en kijk uit dat je niet rose wordt door de zon hihi.

Knuffels van Marco en mama

• 22 November 2009 - 12:34

Bas :

Nog van harte met je verjaardag en tot over eentijdje ik hoop dat jullie het de laaste dagen nog leuk hebben

• 22 November 2009 - 22:21

Ma En Pa Bergsma:

Hai Mar en Mar,Marieke nog gefeliciteerd met je 21e verjaardag. Je hebt er vast een fijne dag van gemaakt. Heb je nog met een dolfijn gezwommen?? Zwemmen is vast goed voor je voet. Dan belast je hem niet. Gaat het lopen al beter of gebruik je een stok. (de arm van Martijn). Wij hebben ons midweekje Disney er op zitten en zijn weer thuis. Net in de stromende regen de honden gehaald, het leek wel of ik op water reed. Dino en Ricane zijn weer thuis en genieten. Wij ook met het bekijken van de foto's (bijna 900).
    Groetjes van ons.