Hallo allemaal - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Marieke - WaarBenJij.nu Hallo allemaal - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Marieke - WaarBenJij.nu

Hallo allemaal

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 September 2009 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Woensdag 16 september,

het was gisteren echt een dat we veel gingen ondernemen. Wij zijn naar de grootste museum geweest die martijn of ik ooit hebben gezien. Drie verdiepingen hoog met van alles erin heel veel informatie over alles.
Te veel om op te noemen het meeste wat we hier doen is lopen en met de bus 1.60 dollar en je kan rond auckland niet echt duur dus :P. We zijn daarna naar een speciaal auqarium geweest met haaien en roggen pinquins speciale vissen maar ondanks dat ze wel het 1 en ander hadden was het kleiner dan we dachten en daardoor viel het een beetje tegen, ondanks dat was het mooi om te zien.
Vandaag hebben we een relax dag ingelast gewoon even chillen. Daar is het vandaag ook een perfecte dag voor lekker weer ong. 18/19 graden en zonnig. Deze woensdag hebben we lekker gewinkeld en morgen is ons plan om naar de dierentuin te gaan.
De 18e gaan we naar Coromandel daar gaan we vandaag alles voor regelen.

donderdag 17september 18 graden en best wel bewolkt maar een paar spatjes regen.
we dachten even dat het zo'n dag zou worden dat we niet weg zouden gaan. maar we zijn toch om tien uur half 11 weg gegaan naar auckland zoo het is een mooi diertuin echt mooi. daar kan nederland nog wat van leren, maar nieuw zeeland kan ook wat van onze zoo wat leren hoor. dieren zijn er erg mooi maar heel erg groot.
we hebben er heel erg van genoten.
daarna zijn we naar de stad gegaan om naar 1 bepaalde maatschappij te zoeken die ons kon helpen voor de wwoof, dat is voor ons werk op een boerderij. Willing Workers On Organic farms staat voor organisatie die boerderijen vertegenwoordigd voor backpackers en ze daar ook laat werken, wij hebben daar een boek gekregen met daarin adressen zodat we die kunnen bellen om er te komen werken. :D

vrijdag

We zijn gearriveerd in Coromandel het was een eindje rijden door heuvels langs het water steile stukken maar we zijn der. het was 3,5 uur rijden van auckland naar Coromandel. het is eigenlijk een klein dorp maar lekker knus, het is er erg mooi we gaan hier 2 dingen doen een oude goud mijn bekijken en doormiddel van een trein door de omliggende heuvels en alles heen.
maar we gaan zondag weer weg want er is niet zoveel te doen.
Behalve dat hebben ze hier wel mooie bungelows om te overnachten te luxe :D

Groetjes aan iedereen martijn en marieke

• 18 September 2009 - 23:36

Sappie:

Hè gasten,
    fijn om weer wat van jullie te horen. Klink echt mooi daar hopen dat de rest net zo mooi is of zelfs nog mooier. Hier leven we ook mooi door. Binnen kort anders maar ff een keer kort bellen, zou wel leuk zijn. Ik hoor weer van jullie.

Xxx sappie xxx

• 19 September 2009 - 06:34

Mama:

Fijn om te horen dat alles goed gaat. Na een rot start verdienen jullie dit wel.
    Je ziet maar dat landen erg van elkaar kunnen verschillen, maar goed ook anders zou het saai zijn op onze aarde en blijven we allemaal op een plek zitten.
    Mus ik zou jou nog wat zeggen "alles goed" je weet waarom!
    Wij zelf hebben ook een fijne vakantie. We merken dat we verwend zijn, we missen bepaalde luxe wat we in andere huisjes wel hadden. Verder een manege naast het park. Leuk hoor Mus die paarden vooral om erop te zitten hihi!
    Nou stop er zelf ook weer mee met schrijven tot de volgende keer.
    Dikke knuffels Marco en mama :d whvj.

• 19 September 2009 - 07:33

Opa En Oma:

He lieverds,heel goed dat jullie het zoo fijn hebben.
    Maar, pas op dat jullie niet over vermoeid raken en verzorg jullie je eigen goed dan komt alles goed maar wel genieten.
    Kusjes van Opa en Oma.

• 19 September 2009 - 12:02

Bas :

leuk dat het daar zo leuk is en dat jullie daar zo veel kunnen doen ik hoop dat jullie nog veel meer kan doen daar en dat de bus niet erg duur is

de groeten
    bas

• 20 September 2009 - 16:12

Rina:

hee,
    ik lees dat jullie al geweldige dingen heb gedaan.
    ik ben al benieuwd wat jullie nu gaan doen.
    groetjes rina

• 21 September 2009 - 09:55

Carola:

Hoi Martijn en Marieke,

Wat leuk om zo af en toe jullie verhaal te lezen, en te zien dat jullie ernormm genieten van alles om jullie heen. Maak er wat van!!!

Groetjes Carola

• 21 September 2009 - 19:52

Vera Coppes:

hoi luitjes,
    hoe kun je nu zeggen dat er niet veel te doen is in coromandel, je kunt er snorkelen, duiken, kanoen of als jullie niet van water houden een wandeling door het kauri forest park maken, en daarna natuurlijk een heet bad nemen want er is daar toch zo"n heat beach ofzo. en o,ja k ben erg nieuwsgierig in welk museum jullie in aucklan waren was dat het mariteam of het war museum?. nou luitjes vermaak je maar het is er prachtig.

groetjes vera

• 23 September 2009 - 18:15

Ma Bergsma:

Hoi Martijn en Marieke,
    net terug uit Den Ham waar we Marco en Willeke tot last zijn geweest. Het is daar ook erg mooi. Wij zijn reuze benieuwd naar foto's dus heb ik het aantal foto's tot 100 uitgebreid. Het is reuze leuk om jullie belevenissen te lezen, en zien dat jullie erg genieten. Veel plezier en tot lees. \XXXXjes Pa en Ma Bergsma

• 24 September 2009 - 03:57

Marieke :

Hallo tante vera jaja tijdje niks van me gehoord en nu dit:P het was het war memorial museum u heeft zich goed ingelezen, maar het enigste probleem met dat hot beach was het was te evr om te lopen ong 20 km verder dan waar wij zaten (lopend omg) maar lees maar het volgende verslag genoeg om te compenseren. :D