Een verslag vol avonturen - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marieke - WaarBenJij.nu Een verslag vol avonturen - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marieke - WaarBenJij.nu

Een verslag vol avonturen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 September 2009 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Zondag 20 september

16/17 graden
Het was zaterdag erg bewolkt nog wel goed te doen maar best fris. s'morgens eerst lekker ontbijtje
Daarna geinternet zoals jullie gemerkt hebben getelefoneert met hostel Spa lodge in Rotorua.
We zijn naar de railway geweest in Coromandel een kleine locomotief die je de bergen in brengt terwijl de gids verhalen verteld over de omgeving. het spoor was eigenlijk bedoelt voor de de mijnbouw maar dat ging niet door protesten mileuactivisten ja toen al 50 jaar terug. :P verder was de omgeving daar ideaal om te wandelen en dat hebben we gedaan lekker genoten van de zee, heuvels(bergen) en schapen.

19/18 graden
We zijn vanochtend vertrokken om half 8 uit Coromandel naar Rotorau.
Dit is een stadje midden in een erg actief gebied door geisers en andere warm water bronnen maar ook in sporten. vandaag hebben we geinformeerd over alles wat er te doen was in het gebied en rond gelopen. We slapen in een hostel genaamd Spa lodge en de volgende ochtend gaan we naar het museum van Rotorua.
Vandaag zijn we een semi nederlandse vrouw tegengekomen ze reist af tussen Nieuw Zeeland en Nederland om de vier jaar ze is in het jaar 1953 samen met haar man in een boot gekomen. Ze herkende ons nederlands en zei ons hallo en dus kregen we wat inside information hier in Rotorua was wel verrasen wonen 4 grote groepen kwart nederlands kwart maori kwart china/japan en een kwart nieuw zeeland volk.

Maandag 21 september

15/16 graden
Maandag hebben we echt heel veel dingen gedaan alleen niet de dingen die we eerst van plan waren. we zouden naar het museum gegaan niet gebeurd, we hebben wat heel anders gedaan we zijn gaan Raften het moest die dag gebeuren vanwege het weer maar dat was niet erg.
we waren beiden erg zenuwachtig want beiden hadden we het nog nooit gedaan maar het was te gek echt geweldig we hebben beiden erg genoten het was een kick achter af waren we echt kapot maar het was het waard.

De rest van de week horen jullie nog met wat voor gekke dingen we gedaan hebben. laterz dikke kus M&M (voor de vrouwen dan he :P)



  • 24 September 2009 - 05:46

    Marijke:

    Hoi lieverds,

    lees jullie verhalen met veel plezier. Het klinkt allemaal inderdaad als een groot avontuur!
    Ik hoor jullie alleen iedere keer praten over foto's, staan deze op een andere website soms?

    Dikke kus
    Je nicht Marijke

  • 24 September 2009 - 06:47

    Mama:

    Wat heerlijk om weer wat van jullie te horen. Elke ochtend op me mobiel kijken of er al een link is binnen gekomen. En ja, lig nu nog lekker op bed op ons vakantie adres jullie een berichtje te lezen/schrijven.
    Ik lees dingen dat ik denk jullie raken hier nooit meer over uit gepraat. Zoveel te zien en te horen. Het lijkt wel of er op elke hoek van een dorp/stad een museum staat met veel informatie over wat er allemaal gebeurd is.
    En maar goed ook dat de keuze draften is geworden, wat een avontuur en wat zal jij gegild hebben Mus.
    Er zal wel foto's door jou gemaakt worden Martijn. Als het lukt zou het leuk zijn om die te kunnen zien. Ma Bergsma heeft voor jullie een aanvulling van 100 foto's gegeven. Als het lukt!!!
    Ik ga er zo uit ga me weer in me rij kleding hijzen om me ritje weer te maken.

    Dikke knuffels van Marco en mama en whvj.

  • 24 September 2009 - 06:56

    Inky:

    hallo luitjes..

    Naar aanleiding van dit verslagje merk ik dat jullie het gelukkig nog erg naar jullie zin hebben. Geniet er nog lekker van en ik kijk alweer uit naar jullie volgende verslag...

    Mus, nog geen baby nieuws hier..

    kus inky en Vincent

  • 24 September 2009 - 07:17

    Opa En Oma:

    Fijn dat jullie zoo genieten het, is ook een heel mooi land.
    Voor een closet houder hoef niet meer te zorgen Oma heeft er een voor jullie.
    Veel kusjes van Opa en Oma.

  • 24 September 2009 - 07:28

    Sappie:

    Hey M&M,
    Fijn om zo regelmatig wat van jullie te horen. Echt cool dat jullie te raften zijn geweest, dat lijkt mijn ook echt leuk om een keer te doen. Verder met je huisje gaat het goed. Ook voor mijn is het hier thuis wel genieten, lkkr zonder Marco en Mama. Hellaas gaat het niet lukken om je te bellen. Ik moet zo werken en ben pas om 6 uur klaar, ik denk dat jullie dan al weer in jullie bedje liggen. Heel veel plezier jullie twee verder en we horen weer van jullie.
    -XXX- -XXX- -XXX-

  • 24 September 2009 - 08:28

    Marieke :

    Hey luitjes ja er zijn foto's (338) maar we krijgen ze nog niet op de site ze komen er aan.
    Mzzl M&M

  • 24 September 2009 - 12:01

    Vera Coppes:

    hoi marieke en martijn
    ja mijn school goed aan het bijwerken he!!!!
    nou nooit te oud om te leren en wie weet wat onze vakantie plannen ooit nog zijn?????????
    maar eerst moet mijn enkel goed genezen voor we andere plannen maken.
    ik vind het fantastisch dat jullie zijn wezen raften want John (ja je neef) is zaterdag toevallig ook wezen raften enne ook hij was kapot o,ja hij deed het gewoon in zoetermeer hoor.nou luitjes geniet verder ik ga de boeken weer in(moderne boeken internet dus) om te kijken waar jullie nu weer uithangen. groetjes
    vera.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

onze eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

hier bij het laaste bericht.

27 November 2009

the rock boat

25 November 2009

zon zee strand en dolfijnen

22 November 2009

zon zee strand en dolfijnen

20 November 2009

Zon zee strand en dolfijnen
Marieke

Ik ben Marieke van de Wiel ben 27 jaar oud. Buitenland onderzoeker. Vind het heerlijk om verschillende culturen op te snuiven. Dit wordt alleen me tweede keer dat ik naar Nieuw-Zeeland ga. En land dit me heel erg ligt.

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 11275

Voorgaande reizen:

22 Januari 2016 - 08 Februari 2016

Nieuw-zeeland

12 September 2009 - 10 December 2009

onze eerste reis

Landen bezocht: