avonturen vervolg - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marieke - WaarBenJij.nu avonturen vervolg - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marieke - WaarBenJij.nu

avonturen vervolg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

25 September 2009 | Nieuw Zeeland, Rotorua

ja daar zijn we weer hoor met meer verhalen.

dinsdag 22 september, s' morgens regenachtig en s' middag een heerlijk zonnetje.(16/17graden)
we zijn s' morgen eerst naar het museum van rotorua geweest. maar dat was echt niet zo mooi als auckland museum. maar het was wel erg leerzaam om weer te zien en te bekijken. s' middags zijn we naar ons vrienden weer gegaan om te gaan sledge. een sledge is een soort korte surf plank. we gingen met een helikopter naar het lake rotoiti. tussen lake rotoiti en lake rotorua is er een verbinding, over die rivier hebben wij gesleged. het was heel erg leuk, deze ervaring was heel erg kick die het raften overtrof. we hebben er foto's van om te laten zien die zijn gemaakt door de fotograaf die met ons mee ging ( Go-for) maar die komen ook nog.

woensdag 23 september 15/16 graden veel regen

deze woensdag hebben een tour gedaan naar wai o tapu thermal wonderland en waimangu volcanic valley.
Bij wai o tapu was een actief gebied want er onder bevind zich een vulkaan, maar erboven zijn nu geisers en hete modderstromen 150 tot 175 graden. Wij hebben daar een geiser zien spuiten deze hete lady knox we hebben daar geleerd hoe zoiets ontstaat en wat er zich onder de grond bevind.
waimangu volcanic valley is een valley met veel natuur waar je doorheen kan lopen waar ook geisers zijn die we bekeken hebben.
doordat er geisers waren en dat het daar dus erg warm was waren er veel volgels die der ook broeden zeker een aanrader.
wij zijn s'avonds lekker naar de lokale spa gegaan (polonischen spa)

donderdag 24 september
15/16 erg regenachtig

donderdag was gewoon echt een rust dag lekker voor ons tweetjes lekker dingen georganiseerd ook waar we hierna gaan verblijven in napier, welke farm we woude gaan doen
hebben we nu ook bijna klaar. en natuurlijk even kaarten (pesten natuurlijk) en zoals we wouden hadden we om 10.45 een heerlijke spa en daarna om 11.45 een heerlijke massage martijn met modder en ik met honing met lavendel erin. beiden vonden we het echt heerlijk echt een ervaring rijker.
we zijn deze dag ook naar de jade factory geweest en zijn we voor kettingen met daaraan speciale symbolen wezen kijken en dat is voor ons alle twee gelukt.
s'middags hebben we een heerlijke lunch gegeten bij valantino, dat was ons aangeraden door de jongens van het sledgen/raften.

vrijdag 25 september
16/17 graden afentoe zon afentoe regen

vrijdag vandaag dus (bij ons bij jullie nu donderdagavond) zijn wij naar agrodome geweest een soort boerderij met van alles maar het meest schapen.
je kan een rondleiding over de farm krijgen maar ook een show kan die is erg leuk, weten wij nu.
ze leren je daar van alles in die show hoe en waar en wat je allemaal moet weten van een schaap (negentien verschillende schapen).
maar dat is niet alles ook van koeien en lameren, hun honden en eenden volgens martijn en gansen volgens marieke. (foto komt weddenschap staat tussen ons)
daarna zijn we naar rainbow springs gegaan was erg leerzaam we leerde nieuwe dingen over de kiwi over de voorgangers van de kiwi maar dat niet als enige ook over andere dieren, bomen, vissen, boerderij dieren, volgels en als laatst huisdieren. (knabbel, nijntje, babbel, zwartbaard)
voor de rest zijn we heerlijk uit eten gegaan.
en morgen gaan we naar de maori en zondag krijgen we onze laatste massage (een uur lang).

De mazel allemaal weer slaap zacht en oogjes toe X

• 25 September 2009 - 15:00

Sappie:

Het word een beetje vervelend om zo vaak als eerste te reageren op jullie brichtjes :P.
    En hebben jullie nog wel tijd over om te slapen zoveel als jullie doen elke dag weer. Of nemen jullie een 3 maanden lange winter slaap als jullie terug zijn in Holland ;). Love you en nog hoop nog velle leuke berichten te lezen.

• 26 September 2009 - 07:09

Jan En Alie:

Leuk om in de verhalen te lezen dat jullie genieten.
    Blijf dat vooral doen, en hou ons via deze web-site lekker op de hoogte van de avonturen die nog komen gaan.

Groeten vanuit Opmeer.

• 26 September 2009 - 21:38

Marjo:

Hallo reizigers. Jullie zijn wel druk bezig. Zien veel, doen veel, in 2 weken tijd hebben jullie al veel gedaan, en er komen nog zeker 10 weken aan. Het is steeds weer leuk om de verhalen te lezen, wij genieten daar echt van. Ook de eerste 2 foto's bekeken. Hoop dat er meerdere volgen. Hier gaat alles zijn gangetje. Groetjes en tot schrijfs.Pa en Ma Bergsma

• 27 September 2009 - 17:45

Vera:

hallo luitjes, jezus mensen wat doen jullie veel en zien jullie veel het is niet bij te houden ik lig achter met lezen. ja jullie hebben vakantie?????? en ik moet nog het een en ander doen. ik lees wel wat jullie doen en als ik meer ergens over wil weten, zoek ik dat wel op. dat lijkt me beter. nou geniet ervan. groetjes vera

• 28 September 2009 - 13:32

Roos:

heej marieke en martijn !
    fijn te horen dat jullie het zo fantasties hebben daar !!
    ( ik had ook niet anders verwacht eigelijk (A) )
    heeeeele fijne tijd nog daar !!!
    (K) roos