Art deco stad - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Marieke - WaarBenJij.nu Art deco stad - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Marieke - WaarBenJij.nu

Art deco stad

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

02 Oktober 2009 | Nieuw Zeeland, Napier

Zaterdag 26 september

het was een regenachtige dag en daardoor hebben we besloten om er een rustige dag van te maken om vervolgens s'avonds nog even weg te gaan. we hebben deze dag gekeken om wat foto's erop te krijgen maar dat wil nog niet echt.

Zondag 27 september

15/16 regenachtig
gisteravond was helemaal te gek.
We hebben een tour gedaan begeleid door maori's. we werden door een bus opgehaald en naar het dorp van de maori's gebracht. Ze lieten ons zien hoe ze toen leefden en hoe ze nu leefden, als eerst werden we begroet door onze gids en die vroeg waar iedereen vandaan kwam uiteindelijk waren 15 verschillende landen aanwezig. een oppperhoofd werd gekozen uit het publiek en daarna gingen we naar een ceremonie ze dansten zongen het hele ratteplan :P en ja uiteindelijk mocht ons opperhoofd (william) ons vertegenwoordigen. om een lang verhaal kort te maken hte was een geweldige avond die werd afgemaakt door een feestmaal door de maori's gemaakt.tijdens dat eten hebben we met canadezen amerikanen zwitsers gezellig :D.

Maandag 28 september

15/16 regenachtig
Zaterdag heeft marieke heerlijk geslapen maar ik niet, ik heb wat dingen mee gemaakt dat gebeurt je niet elke dag.
zondag zijn we lekker naar de spa weer gegaan voor een massage en een modderbehandeling voor martijn en een honing behandeling voor marieke.
dat was heerlijk genieten.
op onze laatste dag in rotorua zijn we langs wat speciaals gegaan genaamd Skyline. de skyline was harstikke tof om te doen lekker met een karretje van een berg af knallen
beetje tegen mekaar aan beuken en niet uit de bocht vliegen :D.
onze laatste avond in spa lodge was ... we zijn blij dat we daar weg zijn.
Vandaag zitten we in Napier ook genaamd de art deco stad van nieuw zeeland zo genoemd omdat door een aardbeving alles plat ging en dat was in de art deco tijd dus werden bijna alle gebouwen herbouwd in art deco stijl. Een heerlijke en mooie stad om in rond te lopen en te genieten.
Onze hostel is dit keer heel anders stukken beter, mooie kamer warm en schoon de eigenaren zijn erg aardig en behulpzaam 1 is een vrouw kathryn en 1 een homo staff apaart stel maar ze hebben een goed gezellig hostel.

woensdag 30 september

19/20 lekker zonnig
dinsdag zijn we begonnen bij een schapen fabriek daar maakten ze van schapen wol schoenen sokken lakens kleding van alles. we kregen te horen hoe lang ze er over deden om een van deze dingen te maken en hoe natuurlijk. een groot gedeelte werd nog steeds gedaan door mensen zelf door de speciale handelingen die je moet maken en het menselijke oog die nodig is.
die dag hebben we verder geslenterd door de stad gebouwen en mensen kijken om drie uur zijn we nog naar de gevangenis van napier gegaan die word inmiddels niet meer gebruikt en daardoor wat verwaarloosd maar je kan hem bekijken en als je wilt kun je er overnachten.
maar daar hebben we niet voor gekozen.
die avond hebben we heerlijk gegeten in een 5 sterren restaurant genaamd pasifica waar ze speciale vis serveerden maar ook eend en vele andere lekkere gerechten. we gingen voor de chef zijn specialiteiten een speciaal menu bestaande uit 9 gangen. :D:D

woensdag 18/19 graden s'morgens zonnig maar later eind middag avond regen.

maar dat heeft ons niet tegen gehouden om naar de silk oaks chocolade fabriek te gaan.
we zijn er mat de bus naartoe gegaan want het lag even buiten napier in hastings maar het was er erg leuk we kregen uitleg over hoe de vormen werden gebruikt en ook kregen we wat kadotjes mee vervolgens kregen we een gids mee ginny en die liep met ons mee door de museum met de hele geschiedenis van de chocola helemaal tot aan de tolge's voorgangers van de maya's en hoe het in europa terecht kwam. als laatste kregen we een warme chocolade muffin en daarbij warme chocolade met chili erin net als de azteken.
natuurlijk hebben we wat mee genomen naar onze hostel. de rest van deze dag was lekker voor ons zelf wat lezen en spelletjes.

mensen vanuit nieuw zeeland de groeten en inky en vinny van harte gefeliciteerd met jullie tweeling. xXx

• 02 Oktober 2009 - 09:23

Vera:

hallo luitjes.
    jullie zien weer genoeg, maar hoe zit dat met het eten?? 9 gangen menu"s toe maar, als jullie thuis komen is de kleding maat dan net zo gegroeit als jullie ervaringen?? maar alle gekheid op een stokje (of stokkie)hebben jullie nog iets gevoeld of meegekregen van die aardbevingen?? want dat is nou weer een ervaring die je misschien liever niet meemaakt.nou nog veel plezier en hou-doe

• 03 Oktober 2009 - 07:54

Opa En Oma:

Hallo kinderen van ons wij zijn wel een beetje jaloers want, wat zien jullie een hoop maar wij gunnen het jullie wel.
    Genieten jullie maar.
    Dikke kussn voor jullie van Opa en Oma.

• 03 Oktober 2009 - 13:49

Jan En Alie:

Hallo Marieke en Martijn.

Ik ( Jan ) was van de week een paar nachten niet thuis, dus had bij terug komst heel wat bij te lezen en te kijken.
    Leuke belevenissen en hele mooie foto's.
    Geniet ervan, wij lezen en kijken met jullie mee !!!

Groeten uit Opmeer.

• 06 Oktober 2009 - 16:10

Sanne En Maarten:

Heyhey,
    Zo te horen hebben jullie het prima naar jullie zin en hebben jullie al heel wat mee gemaakt. Het klinkt allemaal erg spannend en leuk. We hopen dat jullie nog veel meer leuke dingen gaan beleven. Geniet van de ervaringen die je opdoet tijdens deze reis. We spreken jullie weer als jullie terug zijn, met nog veel meer leuke verhalen en natuurlijk foto's. Want jullie hebben er vast veeeel meer dan hier op de site te zien zijn.
    Groetjes van ons

• 07 Oktober 2009 - 09:35

Bas:

leuk dat jullie het leuk hebben ik hoop dta jullie nog meer gaan doen en dat jullie nog meer van jullie laat horen en nog geluk in new zeeland