Van alles wat - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marieke - WaarBenJij.nu Van alles wat - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marieke - WaarBenJij.nu

Van alles wat

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 Oktober 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Wellington

18/19 graden zonnig
maandag 11 oktober

Maandag was een drukke dag met spullen inpakken voor onze trip naar Wellington Amanda van het stel van de boerderij brengt ons naar wellington omdat ze otis ook naar het vliegveld brengt konden wij mooi mee :D het mooiste was ze wist waar het hostel zat dus ze bracht ons er zo naar toe.
Het is een mooi hostel (een oud hotel) we hebben een eigen douche tv alles. de rest van de dag hebben we in wellington rond gekeken en wat truien gekocht voor op het zuider eiland. voor de rest was het een rustig dagie.

Dinsdag 12 oktober

18/19 graden zonnig veel wind
voor vandaag hebben een tour geboekt rond en in wellington.
deze tour was erg grappig door onze chauffeur die wist erg veel en bracht het zoals gezegd met humor.
We hebben onder andere 1 van de eerste kerken gezien die in wellington stonden compleet van hout erg knap gedaan. vervolgens gingen we naar de botanic garden van wellington met onderweg nog wat nieuwtjes en oudjes. ze hebben midden in wellington een kabelbaan om van de ene woonwijk naar de andere te kunnen. (zie je niet elke dag)
Ook heeft Clive onze chauffeur ons het hoogste punt in de omgeving laten zien en onze martijn heeft erop gestaan, je kan wel zeggen best uitzicht de hele stad een stuk van de zee kortom heel veel.
in de avond toen we terug kwamen in de stad zijn we lekker gaan eten bij de macdonald's lekker zoals altijd :P.

Woensdag 13 oktober

16/18 graden bewolkt regenachtig
We hebben deze woensdag om 10:10 onze eerste stappen gemaakt richting Lord of the Rings grond via een movie tour. we zijn op heel veel stukken geweest waar ze stukken van de film hebben opgenomen. bij elk zo'n gedeelte liet onze gids zien wat en waar die scene was opgenomen en liet daarbij dat stuk van de film zien.
Ook hebben wij bepaalde scene's nagespeeld en die staan natuurlijk op foto :D. We zijn ook bij Weta geweest ( bedrijf waar ze alle kostuums wapens maskers computeranimaties maken) voor lord of the rings maar ook Narnia, etc.
De tour was echt te gek lekker lachen genieten en verbaasd zijn.
lange dag maar de moeite waard.

Donderdag 14 oktober

16/17 graden bewolkt
Eindelijk heerlijk uitgeslapen.
en later zijn we naar de kapper geweest, het resultaat martijn heeft nu een soort kuifje met hanekam.
Marieke is lekker de dooie punten kwijt, en heeft haar haren laten kleuren blond met bruin.
Voor de rest hebben we door de stad gelopen panden en gebouwen bekeken.

Dit was Wellington news fijne dagen en tot ziens (X)

• 19 Oktober 2009 - 09:18

Mama:

hallo schatten,

leuk als jullie vertellen dat het haar is geknipt en gekleurd, maar laat het ook maar zien (op foto) hihi.
    Wat heerlijk dat Amanda alles wist zo waren jullie snel bij de hostel. Wanneer is het de bedoelin dat de oversteek wordt gemaakt?

Hier alles ok groeten van mama Bergsma, want die was hier net nog.
    Dikke knuffel van ons allemaal.

• 20 Oktober 2009 - 09:11

Ma Bergsma:

Zo te zien zitten jullie nu in Christchurch. Zijn er veel kerken? Is de omgeving anders op dit eiland? Wij volgen met plezier jullie stappen in Nieuw Zeeland. Vinden dat jullie erg veel ondernemen. Heel leuk en zijn benieuwd naar de verhalen die komen wanneer jullie weer in Nederland zijn. Veel plezier en tot mails.
    Pa en Ma Bergsma.

• 23 Oktober 2009 - 20:27

Vera:

hoi jongelui,

tijdje niets gehoord, maar ook wij moeten wel eens even aan de slag en nu 12 rollen behang verder dacht ik toch maar eens kijken waar die 2 uithangen.
    en jawel hoor aan het werk, lammetjes voedend en genietent en lerend reizen ze vrolijk verder.
    nou we lezen wel weer hoe het in het zuiden gaat. heel veel plezier samen. groetjes vera