hallo luitjes daar ben ik weer. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marieke - WaarBenJij.nu hallo luitjes daar ben ik weer. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marieke - WaarBenJij.nu

hallo luitjes daar ben ik weer.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 Oktober 2009 | Nieuw Zeeland, Dunedin

sorry voor geen foto's maar de computer kan martijns schatje weer niet aan.
ze komen er zo snel mogelijk aan.

dinsdag 19 oktober.

17/18 graden bewolkt regen en af en toe een zonnetje.

we zijn met een bus vertrokken naar akraora toe om daar te gaan zwemmen met de dolfijn.
maar die poging is mis lukt het weer werd echt heel erg slecht alleen maar regen de hele tijd.
dus we konden niet zwemmen.
dat werd rond kijkken in het stadje.
dus dat was jammer genoeg niet echt veel als was daar met dieren water en ander atracties.
jammer genoeg.
maar we hebben later nog een heerlijk stuk je hollands kaas gegeten en nartuulijk gekocht he.
moet wel wat lekker hebben.

woensdag 20 oktober

17/18 graden heel erg zonnig.

die dag hebben we heerlijk uit geslapen.
we zijn daarna heerlijk rustig gaan eten en onder het eten hebben een stel ontmoet dat uit engeland kwam.
en die bezig waren om in december helemaal over te komen naar nieuw zeeland.
de man was al over die had al een baan en die had het huis al klaar.
maar zei had nog geen baan en daar waren ze nu voor bezig en zij kwam dan over met de kerst en zou dan die zondag terug gaan naar engeland zonder hem wel raar maar wel leuk want wij leren er van hoe we het moeten doen.
voor de rest hebben we die dag lekker rond gehangen in de stad en rond gekeken en bij dingen naar binnen gegaan.

donderdag 21 oktober.

17/18 graden zonnig.

we zijn die dag naar een forst geweest en we hebben die ochtend nog in een kerk gekeken.
die kerk was de eerst in christurche stad.
hij was heel heel erg groot en heel erg mooi versierd heel veel met een soort goud.
en versieringen.
en heel veel ouden vlaggen.
daarna zijn we vertrokken naar een klim park.
waar je de bomen kan in klimmen en kan af roetsen.
martijn en ik waren best bang best hoog nartuulijk martijn heeft ander halfe pacoer gedaan en ik heb 4 pacoers gedaan maar daarna lagen ook wel me benen en armen open van het klimen en soms vallen gelukig zat ik vast want anders had ik het echt niet gedaan het was echt hoog.

vrijdag 22 oktober.
dunedin
18/19 graden zonnig

we zijn weer vertrokken daar gaan we weer.
ja hoor heuvels daar gaan we met die tassen het zijn er nu al vijf.
heuvel op heuvel kleinstukje af.
en ja hoor wat horen we later we hebben de stijlste heuvel genomen naar boven lekker hoor.
maar wel leuk goede sport.
we kijkken ook echt heerlijk met onze hostel op de stad uit echt mooi het heet hogwarzt.
het zit naast een kerk en naast een hotel.
we hebben een grote kamer met een bank en een bed en een heerlijk stukje bank aan het raam vast om op te zitten. (marieke's) plekje.

zaterdag 23 oktober.

18/19 graden zon alleen maar zon.

we hebben een herlijk dag van gemaakt genieten van af het raam op zitten in de zon en heerlijk om ons heen kijkken.
daarna zijn we naar de i site gegaan voor informatie en voor iets te reserveren en dat was de cadburry fabriek een grote en bekende fabriek in nieuw zeeland.
we hebben daar gezien hoe het proces gaat en een chocalade fontijn gezien echt leuk was het kijkken waar en proef nartuulijk ook.

doeg doegies allemaal tot snel weer.
dikke knuffels mar & mar.

• 27 Oktober 2009 - 20:53

Pa En Ma Bergsma:

Wat jammer van de foto's, daar zijn wij reuze benieuwd naar, vooral na de knipbeurt.
    Ook jammer voor het zwemmen met de dolfijn, gaat dat nog een keer gebeuren, of was dit de enige mogelijkheid. Jullie doen al erg veel, en trekken steeds verder, en met dolfijnen zwemmen zal niet overal kunnen. We volgen jullie verhalen en belevenissen op de voet. Daar in NZ is het ook wisselvallig weer net als hier. Soms koud, dan nat en nu weer lekker met zon en vooral geen wind. Maar de winterjassen zijn weer aan, dat is 's morgens en 's avonds weer echt nodig. Nou groetjes en tot mails. Pa en Ma Bergsma.